Thursday, April 22, 2010

Luahan..

Yes blog ni adalah untuk luahan perasaan saya..saya suke menulis sebagai salah satu channel untuk membuat luahan..saya tertekan, gembira, sedih, terkilan, teruja, menyesal dan segalah macam perasaan saya abdikan kat sini..so kalau nak baca silakan..kalau tak nak, tolong jgn bukak langsung...

Minggu yang sangat sibuk..banyak mesyuarat kene attend..yes i am incharge of 2 new staff..They are 'abang' due tu umur yang melebihi saya..dengan segala hormatnya pangkat abang saya sematkan di depan nama mereka..Mereka baru jadi banyak benda yang perlu didedahkan dan diajar..saya bukanlah seorang leader..dan saya tidak layak bergelar leader...tapi dah diamanahkan kepada saya kerana mereka kata saya seorang 'senior'...maka saya terima..saya leader kepada 2 orang abang..maka kemungkinan mereka tidak mendengar kata saya adalah tinggi......DAN...inilah yang sedang terjadi..kerja banyak pending, filing x buat lgsg, update data x reti, surat menyurat miss out, salah format, report x buat in fact x reti buat walaupun dah diajar berulang kali..dah la x reti x nak tanya pulak tu..buat keputusan sendiri...dan macam-macam lagi...saya sudah surrender...dah maklumkan kat bos melalui SMS tapi tiada balasan diterima..dan kesudahnya ialah saya kebelakangan ini pulang rumah selepas waktu bekerja lewat sehingga pukul 10 malam...berbaloi kah?...tidak sama sekali..tapi demi memastikan kerja-kerja harian tidak tertunggak..maka saya mengalah...

Bosan dengan kerja macam ni...melayan keadaan ni buat saya selalu migrain..mood x stabil..Bos? xnak layan saya ..dia nak menguji saya mungkin..saya terumbang ambing..segalanya perlu on time..saya tertekan ...menangis? yer saya menangis bukan untuk minta simpati tetapi saya tertekan...situasi kerja yang memberi tekanan ni sedikit sebanyak buat saya leka tanpa memikirkan kesihatan diri saya...kalau mungkin ni dugaan dari bos ..saya mohon tempat untuk bergantung nasihat..saya perlu kekuatan..terlalu cepat saya diberi tanggungjawab sebesar ini...tak ada yang akan mendengar selain hati ini yang merintih sendiri...biarlah luahan ini terabdi di sini sahaja...

Ya Allah mudahkan lah segala urusan hambamu ini..segala ujian dan dugaan mu adalah untuk memberikan ku satu nikmat untuk memperbaiki diri yang serba kekurangan...

Semoga segala urusan ini dipermudahkan dan kekuatan akan selamaya bersamaku...

No comments: