Monday, August 17, 2009

Mama..

Mama sakit lagi..Jatuh toilet sebab gelap mata tengok darah kuar dari badan..masa coretan ni betaip mama still kat CCU,Wad Pemulihan Penyakit Jantung HKL..Mama punya darah dan jantung masih belum stabil.Cemas,panik dan takut..itu yang bermain difikiran kami adik beradik malam rabu hari tu..Tangan nana dislocate kat bahu.mesti sait kan mama..sian mama..

Air mata ni tak berhenti mengalir tatkala terkenang penderitaan mama yang berulang..sekarang mama kat wad lagi.tangan mama masih bersimen..Lagi 4 hari umat islam seluruh dunia akan menyambut bulan rahmat Bulan Ramadhan..Mama asyik wish nak balik jer..Selagi jantung ngn darah mama tak stabil and tangan mama belum pulih mama tak boleh balik.mungkin dalam masa terdekat ni jugak mama kene operate..utk habiskan hemaroid yang ada kat usus mama..sian mama..

Teringat pesanan mak mila.."andai kata tangan kite sakit kene cubit pun ia adalah tanda Allah sedang mengampunkan dosa kita.."teruskan berdoa...

Sepanjang jaga mama otak ni ligat berfikir..sebanyak mana duit kita keluar untuk membahagiakan mama tetap tak cukup untuk menebus segala pengorbanan seorang mama..kita bersengkang mata sekarang pun rasa letih..macamana mama yang dari saat kita lahir kat dunia ni jaga kita..insaf melihat penderitaan mama..harapan yang mama ada sekarang ni ialah mama nak anak-anak sentiasa ada dengan mama..mama akan tersenyum tatkala semua anak-anak ada bersama..

Abah?
terus membisu..saat mama tak ada tidur bersama abah dan abah terpaksa berjauhan itu la ubat abah..membisu..abah rasa berjauhan dgn mama tu satu hukuman berat..kakak faham abah..

Doa Wani sekarang adalah untuk lakukan yang terbaik buat mama..Wani punya kekuatan ada dekat mama..Mama kene kuat nak lalu semua ni..Insyallah mama akan sembuh macam biasa..kakak yakin mama..

Sepanjang mama kat hospital ni Wani punya kesihatan pun makin x berapa elok..badan sakit2..lemah je..deman kejap ade kejap kebah..gigi pun sakit..tapi semua tu ignore..yang terutama sekarang ni adalah mama..

No comments: