Saturday, May 22, 2010

jgn dijolok sarang tebuan...

tak faham perangai manusia ni kadang-kadang...
kene TEGUR sikit dah SENTAP..
apasal? takut terbongkar semua?...lek la...
dah sentap EMOSIONAL...pulak?..macam-macam...
cite semua kat org belit-belit cerita...
orang pecaye ke? mungkin ada yang pecaya..tapi lebih kepada SIMPATI..KESIAN...
suka jaga tepi kain orang...selak la kain sendiri tu dulu...elok ke?...kalau disingkap dari cerita-cerita lepas sangat x elok pun...
tolong jgn baca entry ni pastu create cerita baru pulak..maklum la banyak sgt masa terluang tu...x de bende nak buat kan...astghfirullah al azim...gi la belajar mengait..untung-untung leh mengait mulut sendiri...tutup terus..x byk sgt dosa..
Mama selalu pesan...kalau orang tegur tu makna orang sayang...ni tak orang tegur dia naik berang...
HAMBOI!!!
bukan main elok perangai tu...
pernah tak buat survey pasal kehadiran anda dalam sesebuah komuniti?
adakah diperlukan?diangungkan? dibanggakan?
atau
sekadar pelengkap kepada kekosongan?...
ha!!
LU FIKIR LAH SENDIRI...
and last but not least...
kita ni kene selalu bersyukur dengan apa yang ada...bukan membolot kesempatan yang ada...
jgn mencemarkan keadaan yang harmonis sebelum ini..
sedar diri..sedar ruang..sedar peribadi anda...

kita sama-sama tidak sempurna dimuka bumi Allah...

apa yang telah terjadi adalah sejarah yang tidak perlu diungkit..(kalau perlu pun sebab sakit hati)..
mensyukuri nikmat yang allah berikan adalah lebih mulia dr mengjina kurniaan Allah...
hentikanlah cerita-cerita dalam kain tu...
bak kata pepatah melayu..
tarik rambut dalam tepung..rambut jgn putus tepung jgn selerak...
so pandai makan..pandai lah simpan...
jgn bg org lain simpan...nanti orang lain tu akan mengungkit..(dah pernah terjadi dah sebelum ni cuma tuan badan je tak tau)...
jgn cepat percaya dengan cerita-cerita sedih dan simpati si polan...ianya adalah lakonan didunia semata2....

 sayang keluarga?
saya amat sayang keluarga saya..
walaupun keluarga saya tidak mewah
cukup sekadar ada
saya amat menghormati keluarga saya..keluarga saya besar..
ada banyak hati yang perlu dijaga..
kalau anda usik hati-hati mereka dan melukakannya...anda tersilap..
anda mencipta ruang utk saya bersuara...
maka hentikan lah...


 p/s : ini adalah peringatan kepada diri saya sendiri juga...insyallah...
sayangi keluarga anda..ianya adalah keutamaan anda..
sedikit terusik dek kerana......................(isi tempat kosong sendiri) 
maka ianya mencerminkan maruah diri dan keluarga anda...
wallahualam...
amin...


No comments: