Tuesday, June 26, 2012

21.6.2012 - Manila Day 1

This is first experience for both of us at Philipines country.Manila is our first experience.Cuba,susun,try mana tempat nk dituju.Maksu mmg superb excellent.Main redah je.

Flight dari KL PQ7456 berlepas 7.50pm.Penerbangan lebih kurang 3 jam setengah.Wani ngan maksu dua2 selsema. Tonsil Wani pun sakit.Hope sepanjang percutian akan bertahan. Flight attendance kali ni mmg dari Philipines.Ya Allah hensem2 dan cantik2.Nama pun kemain moden Antonio,Victorial,Vanessa.

Kami sampai Diosdado Macapagal International Airport, Clark Field Airport,Pampanga lebih kurang pukul 11.30pm.Sementara nk ambil beg dah tgh mlm.Apa yg merisaukan ialah dari airport ke hotel Microtel kat bandar Manila ambil masa lebih kurang 2 jam.Tgh mlm ni masing-masing dh terfikir mcmana nk gi hotel.Tempat org mesti la takut. Flight attendance suggest kami naik teksi. Dia kata selamat. Mungkin juga kami kene byr unreasonable price sbb tgh mlm kan? Risau.harap semuanya ok.

Finally kami decide untuk naik bas ke Pasay (last station bus).Sekurang-kurangnya ramai sikit org dan tak la takut sgt.Perjalanan lebih kurang 2 jam dengan tiket berharga 450 peso seorang.Bas bertolak pukul 12.50am.Dengan keadaan bas yg mcm bas lompat,buka pula lagu 60's,kami tidur sampai la ke destinasi pukul 3am.
 Pasay Bus Station (googled pic)

Dari Pasay,kami akan naik teksi ke hotel yg akan ambil masa lebih kurang 15 minit.Kami akan sampai hotel lebih kurang pukul 3.20am pagi kot. Dengan tambang 300 peso (RM24).Dh masuk hari kedua dh ni.
Nasihat kalau nk ke Manila lebih baik naik MAS sbb airport lebih dekat dengan Manila.

Microtel Hotel (googled pic)

Maksu ckp hotel tu kt berdepan dgn shopping mall.Mmg maksu suka hotel dlm/dekat mall.Dh mmg maksu pun suka shopping kan maka sesuai sgt la.Senang nk access and drop brg2 sblm sambung bershopping.
Microtel Hotel bersebelahan dengan SM Mall of Asia.Giler besar mall ni.Pagi nnti nk mulakan acara.So tido dulu. Bye..zzzzzZZZzzZ..