Wednesday, October 13, 2010

mcm bola pulak...

baru je lepas post entry ni...what happen?this is the story....tup..tup kene panggil dgn COO..tau tak ape yang dia cakap?

ni la secara ringkas perbualan kami ...

COO : Wani, saya tak tau apa yang akan Wani fikir.Tapi saya nak Wani berfikir dan bagi jawapan dekat saya secepat mungkin.Cadangan saya ni En Latif (Bos project department sekarang ni). Saya bercadang nak pindahkan balik Wani ke Regulatory (department lama Wani).Saya berfikir kalau Wani stay dekat department sekarang Wani tak akan improve diri Wani..(dalam kepala otak ni berfikir yang dulu gatal sgt pindahkan aku nape?)...Saya akan tarik Hisan (bos department regulatory) dengan sorang staff dr regulatory untuk ganti tempat Wani.Saya akan lantik Wani jadi Head of Department (what?kan baru je naik jadi Senior Exec?..ape ni..kan aku dah cakap semua tu sebab dh tersalah langkah..termakan diri sendiri)...Saya bagi kebebasan dekat Wani untuk bagi cadangan berapa staff nak cari lagi, mcmana nak upgrade sistem dan semua nya Wani kena come with proposal..Tolong fikir dan bagi jawapan selewat-lewatnya hari Jumaat ni...(What again...huh!!penat la nak fikir..)

Wani : hanya mengangguk lesu...

COO : Saya tarik Wani dulu hanya sekejap untuk membuktikan yang Wani sangat valueablekat company ni..Tujuan saya jugak nak bagi resume Wani full with flying colors..(yang tu ok la)..Wani dah membuktikan apa yang saya nak..Jadi saya nak Wani fikirkan apa yang saya cakap tadi..

Wani : En Saiful, sepanjang Wani kerja dekat department baru ni ada complaint tak?

COO : tak ada ..saya puas hati dengan cara kerja Wani..

Otak Wani pun ligat berpusing...habis tu yang tolak tarik mcm bola tu semata mata nak tgk cara kerja aku ke?selama ni aku x buat keje ke sampai nak tgk sgt2 tu?...Kesiankan..kenapa la jadi mcm ni..rasa mcm bercampur baur..Masa untuk berfikir..bukan senang nak jadi head..byk benda nak kene fikir + tanggung..Is it the way how to upgrade me?or just a drama scene?...Allah bagi la petunjuk..ku mohon permudahkan lah urusan hambaMu ni...

No comments: