Wednesday, October 13, 2010

what happen?this is the story...

hello...bosan sangat..dh lama x update blog..ape dh jadi? ni la yg dh terjadi..

haru biru + huru hara + cuak + pening + giler + x best + bosan + sangap + selffish + mcm bagus konon + sayang + cinta + rindu + serabut + marah + kesian + nekad + extreme + belajar benda baru + budak budak + senior ke ko? = lantak la...

start 1/9/2010 kene tukar department..for me this is critical department..transfer ke site management.department ni senang kate department perolehan tapak.dela dgn land owner la,JAIS la, SYABAS la, UPEN la, PBT...mcm2 lagi la..sebab kene transfer so diaorang dengan hati yang terpaksa menaikkan pangkat ke Senior Exec..ape yang lebih?same je..xde yg lebih pun..yg lebih beban jer..kat sini diaorang xde sistem..kosong.buat keje ikut dan je..outstanding bersepah2..meeting teramat la kerap..keje x jalan..progres slow cm siput b**i..jenuh...so sebagai seorang wanita yang dimasukkan ke department ni kene la create sistem..filing, tracking system...start from zero la gamaknya..dengan positif mind that i can master all..mungkin ni la peluang..leh la update panjang panjang-panjang dlm resume...huh tapi...........tak sampai 2 minggu tukar department pulak lagi..ke Operation Management..Operation ni sebenarnya  department yang menguruskan tapak selepas siap..kalau ada vandalism ke/kecurian ke/pencerobohan haram ke/ada orang nak request sharing site ke semua melalui department ni..sedih sebab department ni ade sorang je staff..dia la yang terkontang kanting buat semua..nasib baru2 ni dia tak jadi berenti kalau tak sorang2 pulak la aku kene handle..GILER!!mmg penat nak kene adapt semua tapi mungkin ada hikmah tersembunyi kot..

Even aku dah tukar unit tapi still kene incharge semua yang berkaitan dengan department Project Management..semua portfolio kene mater..work flow kene ingat..satu satu la yer...semua department tu termasuk Project Implementation, Costong/Contract, Site Management progress, Operation Management...semua ni melibatkan seribu satu kerja yang aku nak kene faham..kene study agreement lagi,setllekan outstanding yang dh bertahun2 x settle2..deal balik dgn muka tebal selesaikan bayaran yang beratus ribu x bayar...lagi sekali GILER!!..korang rasa aku mampu tak nak buat semua ni?..yer mereka rasa aku mampu..aku try la..

kat office ni environment keje damn teruk..dah x rasa keseronokan bekerja..tekanan/presure merata2...tu belum masuk bab COO aku yang tah ape penyakit tu lagi..x kuasa aku nak cite la pasal dia...mintak2 la jgn ada yang tersangkut peangai gila dia tu...amin...

Tekanan kerja ni buat aku rasa lain..life aku rasa kosong..kerja sampai malam tu walaupun biasa tapi sekarang ni sebab terpaksa..kenepa?x ikhlas ke?...ade ke org kisah ko ikhlas ke tak? kalau x deliver kene maki..tu je end point...SENGAL!!!

Sorang-sorang dlm office ni ade perangai masing2...termasuk la aku..nak kene faham perangai diaorang x de la hadap!..buat ape yang patut..yang selagi aku termampu aku buat..

Family pulak mcm biasa..kami bahagia bersama..Ilham dah tuka nama..dia x bagi panggil Ilham lagi..dia suruh panggil Thaqif @ Aqif..betul la kat umah n family semuapanggil Ilham tapi kat nursery cikgu n kawan2 panggil Thaqif..kalau dihitung2 masa lebih banyak masa kat nursery dr rumah..so dia akan menyahut kalau panggil dia Thaqif @ Aqif..dia semakin membesar bagai johan..dah pandai bercakap, ajuk cakap orang, marah orang, cubit orang..18hb ni genap 3 tahun umur dia..dia la penghibur aku..dia la yang buat aku balik rumah walaupun penat tapi hilang penat aku...dapat sehari keluar dgn dia buat hidup aku xperlu dah orang lain..aku rasa perasaan keibuan tu dh meresap kot..CHEWAH!!..yes!!

Anak-anak ibu yang lain Zarra Sophea makin tembam tembun..sangat comel..kadang2 jumpa dia rasa nak geget jer pipi tembun tu..dah setahun lebih dah...Aressa Nur Zarra pulak dah nak masuk 4 bulan..comel cm mummy dia..cm anak cina mata sepet..

One of my best friend Salina mengandung lagi..dah masuk 3 bulan kot..so Melissa Zarra dah nak ada adik...so cute...School mate Azura Wahyu pun dah kahwin 9/10/10 hr tu..Office mate juga Maznina on 10/10/10...
Oh ya 7/10/10 with maksu,mama,maknjang,akak zaf,and mak mertua akak kiteorang gi tgk teater muzikal Tun  Mahathir.kat Istana Budaya..giler best..si informative..at least aku dapat la jugak tau perjalanan Dr M or Che Det dari kecil...so proud..thanks to pemberi tiket yang juga membawa watak Dr Siti Hasmah iaitu Kak Erra Fazira..thanks tau..

My idola iaitu maksu yang dahulu bernama Puan Zawati dan bertukar kepada Datin Zawati (sebab paksu dapat tittle tu dr Sultan Pahang) and now so proud that she'e again change title tu Datuk Zawati (a give from Malacca State)...best2!!
Abah insyallah bulan depan gi kursus Sarjan Major...amin
Mama nak gi bercuti holiday dgn family maksu n maktok 22-27/10/2010 ni..happy holiday mama..aki dh pegi bulan 7 hari tu..a great place for shopping..hehe..
Adik Aiman dah habis PLKN..and now kembali membesarkan badan..insyallah hujung tahun ni masuk belajar balik..
Bangcik pulak tgh struggle buat assingnment untuk end semester..bersungguh2 adik aku sorang tu..good luck dear..
Faizal tgh cari keje lagi..Good luck dear..
Ikhwan mcm biasa..semtiasa selesa..semalam kereta kene pecah..abis meter2 turbo dia..kesian adik akak..sabar ek ade la hikmah tu...
Abang Arie pulak tgh tunggu kepulangan tunang tersayang yang balimdr bertugas kat Shanghai.Ida balik sini 2/11/2010..rindu la tu...padan muka..bila dekat asyik gaduh..dah jauh tau pun rindu2...

hmm..dah boleh start buat persiapan kahwin Abang Arie dh kot..at least dah leh start survey souvenir,pelamin,baju pengantin,catering, hantaran...semua dia lepas kat aku...Lelaki mmg cm tu kot...nasib baik la abang..kalau tak jgn harap aku nak tolong...

aku?mcm ni la..busy dgn keje..weekend pun x gi mana2..lepak umah kemas umah,keman bilik..tu lagi membahagiakan..jgn serabutkan diri dengan bende2 yang menyakitkan otak..tapi ..kesinan maktok..dia sgt berharap aku dapat jodoh secepat mungkin..setiap hari dia berdoa..aku pulak yang rasa serba salah...insyallah masanya akan tiba..

Mudah-mudahan segala urusan harian dipermudahkan...

Amin...

No comments: