Friday, December 10, 2010

update skit..

Hye..

Semua masih sama mcm sblm ni.yg tambah cuma serabut yg maximun dan syak wasangka yang tak ada penyudah..Selagi aku masih keje kat sini, maka drama ini dan itu akan terus berulang..makin teruk? Tak la sgt tapi agak bosan dan tepu la bg org normal mcm aku ni nak terus menyaksikan semua ni.. BORED!!

Yg terkini ialah aku dinaikkan pangkat tanpa persetujuan pengarah,dan ditarik balik dalam masa 2 hari (benda selalu terjadi dlm opis ni. x heran n x harap pun).

Drama ni melibatkan 2 department yg nak kan khidmat aku dlm dpmt masing2..siap ada sesi berhujah balas tau..Betapa valueable nye aku dlm company ni..tapi sebenarnya ini adalah agenda untuk meletakkan beban atas kepala aku..Ada ke keputusannya ialah aku kene lead 2 department dalam satu jawatan..Aku x bantah dan tak angguk.sebab aku tau kalau aku bantah,aku akan dihukun ingkar arahan.So aku biarkan drama tu sampai la maksu masuk campur dan keputusannya aku stay kat dpmt skrg ni 'OPERATION MANAGEMENT'..Sebenarnya ada la beberapa cerita pasal kenapa aku kene tuka dpmt ni..tapi mls nk rungkai..Aku x faham pun kenapa aku diletakkan m dpmt yg memerlukan kepakaran teknikal elektrik n wiring.tapi dh arahan kan,ikut kan je la...GILER!!

Office bg aku blackberry curve 8250.Aku post entry ni pn dr bb la.tapi pakai prepaid digi.malas nk campurkan dgn no personal.Last2 nanti kene pulangkan jugak..(Mcm ada niat nk berenti je)..just wait n see..NO IDEA!!

Sedih baru 4 hari pakai bb,hp nokia E66 aku hilang.tercicir atau kene pick pocket tak tau la..byk contact tu dlm tu..tapi nk buat cmana kan.Dh bukan rezeki.setahun lbh jugak la aku pakai phone tu.org bg pun.aku x hafal pun. No2 lain selain no family.so aku kene la bukak bil phone nak trace no org balik..gi sentap sehari teringat kt phone tu.Kalau la org yg jumpa tu baik hati, pulang la balik..sangat sayang phone tu..RALAT!!

Aku masih x dapat nak handle keje kat operation ni dgn baik.ye la mana nak buat procedure baru n upgrade system (manual ok pakai excel shj), daily documentation, nak process permit, nak process technical proposal lagi, kunci site lagi, vandalism yg x habis2, perangai contractor 'diraja' tu lagi.korang bayangkan la semua tu aku sorang je buat takde staff lgsg dalam department aku..aku la technical person,aku la kerani,aku la head.aku la buat surat,aku la yg sign,aku yg check report,aku yg buat claim,aku yg incharge contractor,supplier,complaint,telco...Gila superwoman aku kan..bukan aku rasa nk terbang, tapi aku rasa nak terbangkan barang kat org..Gile ape mgmt ni..mati la aku cmni wei.xde masa utk diri sendiri..keje je..FOCUS?OUT!!

Kesimpulan dari luahan ni ialah "Wani you have to step out from this company"..bukan aku je yg fikir mcm tu,org2 yang tengok keaddan aku pun berpendapat yg sama..yer berhijrah..untuk kebaikan byk pihak..Skrg sedang aktif mencari opportunity lain, disamping menjenguk dunia luar..Maybe aku kene keluar dr industri ni walaupun aku bertapak kemas selama 4 thn dlm industri ni.Kalau ada rezeki bertahan dlm industri ni,alhamdulillah.kalau kene berhijrah ke industri baru,aku terima...HIJRAH SATU PERJUANGAN...

Kini aku hanya perlu doa,usaha dan tawakal.semoga diberi peluang untuk aku berdikari sendiri untuk mencari rezeki kat muka bumi Allah ni..amin. DOA...

Selain tu aku doakan budak2 opis aku kembali rapat.jgn ada sifat tak baik dlm diri.ni sume sebab org luar jugak yg dok bakar staff dlm opis ni .. Maka api syak wasangka tu terus marak.Kalau ikut hati aku, nak je aku pampang muka dia kat sini.tapi demi menjaga hati byk pihak,saya pendamkan.PUAN awak jgn melampau k..BEWARE OF FIRESTONE AROUND U...

K la.nk tido..kalau boleh nak mencoret lagi.tp jam dh pukul 5am.esok keje lg..Nanti saya mencoret lg k.. BYE...

No comments: